Munkahelyi kockázatértékelés

Minden munkáltatónak valamennyi munkahelyére vonatkozóan rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, legyen csak akár 1 főt foglalkoztató.

A munkahelyi kockázatértékelés tehát egy kötelező jellegű, alapdokumentum. Benne feltárásra kerülnek a munkahelyen azok az egészséget és biztonságot a veszélyeztető kockázatok, melyeknek a munkavállalók ki vannak téve. A dokumentum elkészítése munkavédelmi és foglalkozás-egészségügyi szaktevékenységnek minősül, azaz munkavédelmi szakember bevonása szükséges hozzá. Első alkalommal a tevékenységének megkezdése előtt kell elkészíteni, majd az alábbi esetekben ismételten el kell végezni:
  • 3 évente, ha közte levő időszakban nincs változás
  • Indokolt esetben (akkor, ha az eredeti tevékenységgel összefüggő, munkakörülmények, az alkalmazott technológia, a veszélyes anyagok, a munkaeszközök körében történt változás)
  • Soron kívül (akkor, ha a kockázatok lényeges megváltozásával munkabaleset, fokozott expozíció, illetve foglalkozási megbetegedés hozható összefüggésbe, vagy a kockázatértékelésből hiányzott egy jogszabályokban előírt szempont)
A kockázatértékelés dokumentumát a munkáltató köteles a jogszabályban foglaltak szerint, de legalább 5 évig megőrizni.

A fentieken túl amennyiben kémiai (veszélyes anyagokkal való tevékenység) illetve biológiai (fertőzés, járvány)  veszélyek is fenn állnak, akkor a munkáltatónak rendelkezni kell “kémiai kockázatértékeléssel”, illetve “biológiai kockázatértékeléssel” is.

Ha Önnek, illetve cégének nincs, vagy érvényesség lejárta miatt szüksége van, valamely kockázatértékelési dokumentáció elkészítésére, akkor kérje egyedi árajánlatot.